Gyakran Ismételt Kérdések
• Hamarosan választ kapsz majd tőlem, amiben sok-sok kérdés lesz. Ezek célja, hogy kiderítsük, hogy mik az elképzeléseid. Fontos, hogy tisztán lássuk, hogy pontosan milyen segítségre is van szükséged. Ha van rá igény, akkor megbeszélünk egy ingyenes konzultációs időpontot.
• Ezután küldök egy pontos árajánlatot határidővel.
• Ha megegyeztünk, aláírunk egy szerződést. Ebben megfogalmazzuk a vállalt határidőket a munkára és fizetésre. Ezek segítik az elköteleződést és a gördülékeny munkát.
Mindig annyi időt szánok a tervezésre, amennyit az igényel. Nagyon sokat számít, hogy honnan indulunk. Mennyi a konkrétum, mennyi a fogalmam sincs.
Általánosságban elmondható:
• Logó kb 2-4 hét.
• Teljes arculat kb 3-5 hét.
• One page/landing weboldal kb 1 hónap
• Bonyolultabb weboldal kb 2 hónap.
Árajánlatkor mindig megjelölöm (de meg is beszéljük) a határidőt, amit mindig az egyéb munkáim függvényében is tudok vállalni.
Miután elfogadtad az árajánlatot és megegyeztünk, aláírnuk egy szerződést. Ennek része egy jelképes előleg is, ami elősegíti az elköteleződést és a gördülékeny munkát.
A teljes összeg kiegyenlítésére a munka átadása után kerül sor a szerződésben vállalt határidők betartásával.
A számunkra legkényelmesebb módon. Leggyakrabban e-mailt fogunk váltani. Így tudom a legegyszerűbben prezentálni az alakuló terveket. Neked pedig így van a legtöbb időd jól megnézni, átgonolni, amit kaptál. Ha a folyamatot elősegíti, akkor személyesen, telefonon, vagy online is konzultálunk, ahogy az számunkra a leghatékonyabb.
Nagyon bízom benne, hogy igen.
Van egy direkt erre a célra kidolgozott e-bookom, ami segít megfogalmazni az elképzeléseidet és rámutatni a főbb irányokra, amik el tudnak indítani a vizuális megjelenés kialakításában is. Mire az e-book végére érsz, már lesz valamiféle elképzelésed 🙂
Nagyon szívesen. Először mindig azzal kezdjük, hogy megnézzük, hogy mi az, ami már megvan. Mi az, amit szeretünk és nem is szeretnénk rajta változtatni. Ami nem tetszik, vagy hiányzik, azt pedig úgy alkotjuk meg, hogy az egész egy egységet alkosson.
Designmentorként nagyon szeretem a pusztán tanácsadói megkereséseket is. Örülök, amikor néha csak pár ötlettel, néhány kattintással nagyon sokat javíthatunk ordító hibákon. Szeretem kiszúrni a meglévő design hiányosságait, nem egyértelműségeit, pontatlanságait. Sok kérdést és javaslatot is teszek és be is kötözzük, ha valahol vérzik a megjelenés.
Igen.
Általában szükséges előtte egy konzultáció, amikor apróbb módosítási javaslatok is születhetnek. Utána a munka már elég gyors és egyértelmű. A végeredmény pedig nagyon látványos.
Első sorban logókat, vagy egyszerűbb digitális rajzokat, karaktereket, kabalákat készítek. Keress meg az elképzeléseddel és én őszintén elmondom, hogy mit tudok vállalni. Az egyszerű, vagy művészi elgondolások nagyon inspirálnak. A teljesen fotorealisztikus digitális képek készítése viszont nem az én műfajom.
Igen.
Pár dolog azonban jó, ha tiszta már az elején. Ha kézzel, vagy pixelgrafikusan rajzolsz logót, akkor vektoros digitalizálásra szükséged lesz. Ha jártas vagy vektorgrafikus programban, akkor pedig a logóhoz kapcsolódó szabályok ismeretére és kreativitásra lesz szükséged.
Nagyon szeretem a tanácsadói megkereséseket. Általában én is rengeteget tanulok a folyamat során.
Néha egy szín javaslat, egy logikai átszervezése az oldalaknak, vagy rámutatás pár technikai apróságra, nagyon sokat segít. Megdöbbentő, hogy egy-egy beszélgetés mekkorát tud lendíteni a vállalkozáson.
Írd meg bátran, hogy milyen jellegű segítségre lenne szükséged és én őszintén megírom, hogy miben tudok és miben nem tudok segíteni.
Több módszert is alkalmazok. A lényege mindegyiknek az, hogy megismerjük a belső folyamatokat, amik a márkánkat éltetik. Meghatározzuk, hogy kihez szólunk és ki az aki szól.
Nem a legújabb trendek, a piackutatás, vagy a versenytársakkal való küzdelem fogja megszabni az irányokat, hanem az, hogy pontosan tudjuk, hogy kik vagyunk és mit miért csinálunk.
Munkáim, amik segíthetnek a folyamat során:
• Lesz egy logóm és imádni fogom, logótervezési kisokos (munkafüzet)
• Brandguide kártyák- a márka személyiségének meghatározására